مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کره ای ها عرق می کنند اما عرقشان بو ندارد!

با این که ممکنه به نظر حرفی بیاد که یکی از طرفداران کره زده، اما این مساله حقیقت داره. من قبلاً فکر می کردم که این مساله به ورزش کردن یا عدم ورزش کردن ربط داره و برای هر شخصی متفاوته. اما یه روز برای خرید دئودورانت به سوپر مارکت رفتم و در کمال تعجب مشاهده کردم که هیچ دئودورانت مردانه ای، مثلاً از مارک AXE، نداره.

به سوپرمارکتی که میرم که البته خیلی بزرگ هم هست فقط دئودورانت نیوِآ وجود داره. اونا هم بیشتر با رایحه های زنانه و ملایم هستند و مثل AXE نیست. ولی به ناچار از همون رایحه های زنانه مجبور بودم استفاده کنم.

اما زمانی واقعاً به مشکل بر خوردم که زمستان بود و من برای خرید دئودورانت به سوپرمارکت رفتم و ... هیچ دئودورانتی وجود نداشت! هیچ دئودورانتی برای خرید نبود چون توی زمستان بودیم هیچ کسی از این محصولات استفاده نمی کرد.

اون موقع بود که با خودم فکر کردم: "کره ای ها هم مثل بقیه آدما عرق می کنند و عرقشون هم بو میده"

اما اینطور نیست. به علاوه این مساله ریشه ژنتیکی هم داره. برای نمونه در سایت NIVEA مطلبی در مورد عرق و بوی اون اومده که میگه:

عرق به خودی خود بو ندارد اما در پروسه هایی باکتریایی به موادی بدبو تبدیل می شود. عرق بسیاری از آسیایی ها بوی بدی ندارد. در سال 2009 دکتر ماکس و تیم تحقیقاتی اش به این مساله پی بردند که تقریباً تمامی چینی ها، کره ای ها و ژاپنی ها دچار یک جهش ژنتیکی شده اند که از ایجاد ترکیبات عرق با بوی بد جلوگیری می کند. برای همین عرق آنها تنها یک بوی خفیف اسیدی دارد. دکتر ماکس می گوید: "به همین دلیل چینی ها و کره ای ها زیاد از دئودورانت استفاده نمی کنند. آنها به همان میزان عرق می کنند اما عرق زیر بغل آنها بوی بدی نمی دهد.

rain


البته این موضوع در مورد همه صدق نمیکنه. پس اگه یه کره ای رو دیدین که عرقش خیلی بوی بدی میده من رو مقصر ندونین.

به روز رسانی: البته الان نسبت به زمانی که این مطلب رو نوشتم شرایط فرق کرده و دیگه توی کره میشه دئودورانت پیدا کرد. حتی از مارک AXE. نمیدونم این مساله به دلیل وجود خارجی های زیادی هست که توی کره زندگی میکنند یا نه. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده