مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اختراعات کره ای ها

) پاکت شیر مثلثی

اولین پاکت شیر در سال 1934 در آمریکا ساخته شد اما پاکت های بامزه مثلثی شیر که پرکاربردترند توسط یک کره ای به نام دکتر شین در سال 1953 ساخته شد.

2) اولین MP3 Player

قبل از روی کار آمدن گوشی های هوشمند ،MP3 Player ها بسیار رایج بودند و بالاترین تکنولوژی رو در میان دستگاه های قابل حمل موزیک داشتند. اولین MP3 Player که MPMan نام داشت در کره و در سال 1997 توسط شرکت SaeHan Information Systems اختراع شد.

3)بادکنک های مخصوص تشویق

این بادکنک ها که در استادیوم ها و برای تشویق تیم ها استفاده میشود، صدای دست زدن رو ایجاد میکنند اما 10 برابر بلندتر. این بادکنک ها که در حال حاضر در سراسر جهان رواج یافته اولین بار در کره در سال 1994 ظاهر شد.

4)وسیله اندازه گیری باران

اولین وسیله اندازه گیری آب باران که نامش چوگوگی (측우기) بود در سال 1441 در کره اختراع شد. این وسیله توسط ادیسون کره ای یعنی جانگ یونگ شیل (장영실) در دوره ی شاه سجونگ کبیر اختراع شد.

5) چاپ سربی

کره اولین کشوری بود که توانست کتابی را با چاپ سربی چاپ کند.

چیکچی (백운화상초록불조직지심체요절) کتابی که بدین روش در سال 1455 چاپ شد در حال حاضر در کتابخانه ی ملی فرانسه نگه داری میشود و در سال 2001 جزو میراث جهانی یونسکو شد.

6)کافی میکس

کافی میکس توسط Dong Seo Food در سال 1976 ساخته شد.

قبل از اختراع کافی میکس ، قهوه به عنوان یک نوشیدنی لوکس مجلسی و البته گرون شناخته میشد اما با ظاهر شدن کافی میکس که ارزانتر بود قهوه هم همه جا در دسترس شد.

7)کافی نت

اولین بار کافی نت در کره گسترش یافت . درحال حاضر در کره حدود 20,000 کافی نت وجود داره!!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده